Trond Offshore

Midt i månedsavslutningen fikk jeg mulighet til å dra offshore, nærmere bestemt til Njord Bravo som er oljelastingsfartøyet til Njord platformen.

Midt i månedsavslutningen fikk jeg mulighet til å dra offshore, nærmere bestemt til Njord Bravo som er oljelastingsfartøyet til Njord platformen. Vel fremme, etter en helikoptertur innom Njord A, fikk vi en svært grundig omvisning på skipet. Vi var helt i dørken forut og så på anordningen som fester Njord A til Njord B, samt i dørken akterut for å se på trusteren. Samt at vi var innom det som var av rom og luker i mellom. Skipet har for øvig en  lagerkapasitet på 110.000 kubikkmeter olje, så det er relativt stort.  

Med frist for rapportering dagen etterpå ble jeg sist i seng, så når jeg våknet av en alarm klokken halv 7 trodde jeg først det var en vekkerklokke. 1,5 bein og en arm i overlevelsesdrakten senere ble alarmen avblåst. Jeg var definitivt våken og det viste seg at alarmen skyltes steking av bacon. Noen baconbiter senere deltok vi på morgenmøte før vi tok helikopter tilbake til Kristiansund.

Selv om Njord Bravo er svært liten i forhold til platformer og rigger var det veldig interessant å se hvordan det var offshore! Under ser dere noen bilder fra turen.

Trond Offshore1 Trond Offshore3 Trond Offshore2