Nettverksdagen 2010

Nettverksdagen 2010 er vel overstått. Med flere påmeldte bedrifter og større spredning i deltakere enn noe år tidligere, ble arrangementet gjennomført 21. desember i Slatlems lokaler på Løkkemyra.

Nettverksdagen 2010 er vel overstått. Med flere påmeldte bedrifter og større spredning i deltakere enn noe år tidligere, ble arrangementet gjennomført 21. desember i Slatlems lokaler på Løkkemyra. 110 påmeldte deltakere, med en aldersspredning fra 18 til 50 år, fikk bli nærmere kjent med 29 nærings- og samfunnsaktører fra Kristiansund- og Nordmøre. Og med markedsføringstiltak uten sidestykke i hele Midt-Norge kan vi også være særdeles fornøyd med merkevarebyggingen årets prosjekt har bidratt med. Så nok en gang vil vi unge voksne i Kom Trainee påberope oss at Nettverksdagen ble en suksess. Og det er vi stolte av!

Det er vanskelig å sammenligne Nettverksdagen år for år. Forskjellige lokaler, forskjellige mennesker, forskjellige aktiviteter og program, og ikke minst nye traineer. Likevel tar vi med oss noen erfaringer fra år til år, som vi prøver å omsette i forbedringer av totalkonseptet. Innspill fra bedrifter og deltakere er viktige verktøy for at neste års prosjektgruppe skal kunne lage et enda bedre arrangement. Kontinuerlig forbedring heter det på fint. ”Best day ever!” har vært vårt inspirasjonsmantra.

Vi takker alle deltakende parter for en flott heldagsopplevelse, og ønsker hjertelig velkommen tilbake i 2011!

 

Jan Erik Larsen i samtale med…
Jan Roger Bjerkestrand, Line Lønning Andresen, og Eigunn Stav Sætre. Larsen ledet samtalen med disse tre som alle har tatt valget og flyttet fra den store verden og tilbake til oppvekstregionen. Sætre var i det første kullet som ble ansatt i Kom Trainee i 2006, mens ”ferskingene” Bjerkestrand og Andresen flyttet tilbake til barndomsbyen i 2010 til lederstillinger i henholdsvis GC Rieber Oils og Operaen i Kristiansund.

Mer: www.nettverksdagen.no/go/news/jan-erik-larsen-til-nettverksdagen

 

Nettverksdagen på speed!

Etter hovedsponsorpresentasjonene fikk alle bedriftene nøyaktig (!) 30 sekunder på scenen til å vekke interessen blant deltakerne før første standperiode. Dette konseptet ble prøvd ut første gang i 2009, og det fungerte så bra at det ble kopiert også til årets arrangement. Kopieringen inkluderte en nådeløs konferansier med stoppeklokke og konsertbekken (A-2/Cymbaler/Grytelokk). Mye tyder på at dette er et programinnslag som har kommet for å bli, så bedriftene kan bare begynne å øve seg til neste gang.

Speedpresentasjonene ble fulgt opp av en standperiode på 30 minutter, noe som også ble litt speedy for mange. Tidligere år har man brukt bare èn lang standperiode, vi ville i år gjøre et forsøk med to kortere perioder. Erfaringen er i alle fall at denne førsteperioden må utvides i tid når det er såpass mange bedrifter som deltar.

 

Programmet hastet videre til programposten som arrangørene var aller mest spent på, nemlig speeddating. Inndelt i grupper rundt bordene, og med roterende bedriftsrepresentanter, fikk hver person først et lite halvminutt på å presentere seg selv før samtalen ble sluppet fri i ca 3 minutter. Formålet var at alle skulle få trening i muntlig presentasjonsteknikk og nettverksbygging, og at alle skulle bli litt kjent med personer og bedrifter de ellers ikke ville pratet med. Med litt justeringer undervegs kom vi fram til gode tidsintervaller mellom klokkesignalene, og når leken først var i gang var det mange som ville fortsette lenger. Samtidig er dette en omgangsform som noen ikke trives med i det hele tatt, så tilbakemeldingene var alt fra topp- til bunnkarakter, men overvekten var heldigvis positive.

 

Moro med mening J

Dette året fløy vi inn en eksil-Totning fra Oslo for en dagsreise til nordmørsbyen. Anders Martinius Tangen har en lang bakgrunn innen stand-up, foredrag, teater og tv, tittelerer seg selv som edutainer, og er for tiden under videreutdanning som gestalt(psyko)terapeut. Etter en myk landing på Kvernberget, litt shopping på Storkaia og et par varme kopper på Onkel med utsikt til skiltet på Bjønnahaugen, møtte han opp med smil og utstråling for å foredra på Nettverksdagen 2010. Skreddersydd til sammenhengen snakket han både festlig og tankevekkende om spontanitet og omstillingsevne, under overskriften ”It’s all in the huggu”. Og jammen drog han fram gittar’n også…

Mer om Tangens på hans hjemmeside www.kjentfolk.no/komikere/tangen

 

 

Kultur og mat for kropp og sjel..

Når man samler så mange mennesker i 6 timer er det viktig med pusterom og påfyll. Dagen ble åpnet med dans ved Mads Helde, og i matpausen spilte trubadur Torkild Kjevik fra scenen. Kjevik stilte også opp med gitarkomp til traineekonferansier André sin julesang som avsluttet programmet.

Christies Gjestegård leverte lunsjsnitter og Bacalao, og når trainee Nina (internt kjent som Kaptein Kos) i tillegg hadde lagt i bakehold i en hel uke og produsert langpannekaker i minst 7 sorter, så var det nok ingen som forlot dagen på tom mage.

 

Aibel stilte med ”Årets stand”

De var den første bedriften som meldte seg på, de la ut stillingsannonser på nett som henviste interesserte til Nettverksdagen, og toppet det hele med å bli den stolte vinner av ”Årets stand” på Nettverksdagen 2010. Aibel stilte mannsterke og velforberedt med en innholdsrik stand, engasjerte mange interesserte deltakere i samtale. De mottok dermed Nettverksdagens vandrepokal, samt et gratulasjonsgavekort med en UNICEF verdensgave.

 

 

Bilder fra Nettverksdagen 2010:

 

 

Nettverksdagen i bilder 1 Nettverksdagen i bilder 2 Nettverksdagen i bilder 3
Nettverksdagen i bilder 4 Nettverksdagen i bilder 5 Nettverksdagen i bilder 6

 

Programmet:

12:00    Dørene åpnes. Registrering og lunsjsnitter.

12:30    Program fra scenen

                - Velkommen!

                - Traineenes innslag

                - Jan Erik Larsen i samtale med hjemflytterne;

                              Jan Roger Bjerkestrand (GC Riber Oils)

                              Line Lønning Andresen  (Operaen i KS)                

                              Eigunn Stav Sætre (M&R Fylke)

                - Hovedsponsornes presentasjoner: Orkidè, Shell og Statoil

                - Speedpresentasjon, 30 sekunder for alle bedriftene

14:15    Åpning av standområdet: “Et hav av muligheter”.

14:45    Speeddating

15:45    Matservering og kulturelt innslag

16:30    Standperiode 2

17:00    Morro med meinig fra Anders Martinius Tangen

17:45    Avlutning med utdeling av premier, kåring av  “Årets Stand”,

             gløgg og pepperkaker.

18:15    GOD JUL!